Publicații noi ale ONU
Buletin informativ al
Bibliotecii Centrului Regional de Informații al Națiunilor Unite
https://www.unaids.org/sites/default/files/media_asset/20200909_Lessons-HIV-COVID19.pdf
Un nou raport al UNAIDS - lansat la 9 septembrie 2020 - arată cum țările care se luptă cu COVID-19 folosesc experiența și infrastructura din răspunsul la SIDA pentru a asigura un răspuns mai robust la ambele pandemii. Acesta arată că, identificând schimbările dinamice necesare, pot fi găsite sisteme eficiente, incluzive, echitabile și cu resurse suficiente. Cele trei oportunități evidențiate în raport sunt: (1) că lecțiile cheie învățate din răspunsul la HIV ar trebui să informeze răspunsurile COVID-19; (2) modul în care infrastructura HIV conduce deja răspunsurile COVID-19 și are potențialul de a cataliza progresul accelerat; și (3) modul în care răspunsurile COVID-19 și HIV oferă o oportunitate istorică de a construi o punte către sisteme de sănătate adaptabile, bazate pe rezultate, care funcționează pentru oameni.
De la perspective la acțiune: egalitatea de gen în urma COVID-19 (ONU Femei / PNUD)
Criza COVID-19 va crește dramatic rata sărăciei pentru femei și va crește decalajul dintre bărbații și femeile care trăiesc în sărăcie, potrivit noilor date publicate pe 2 septembrie de ONU Femei și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD). Rata sărăciei pentru femei era de așteptat să scadă cu 2,7% între 2019 și 2021, însă prognozele indică acum o creștere de 9,1% din cauza pandemiei și a consecințelor sale. Proiecțiile, comandate de ONU Femei și PNUD, și realizate de Centrul Pardee for International Futures de la Universitatea din Denver, arată că, deși pandemia va avea un impact asupra sărăciei globale, femeile vor fi afectate în mod disproporționat, în special femeile în vârstă de reproducere. Până în 2021, pentru fiecare 100 de bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani care trăiesc în sărăcie extremă (care trăiesc cu 1,90 USD pe zi sau mai puțin), vor exista 118 femei, un decalaj care se așteaptă să crească la 121 de femei la 100 de bărbați până în 2030.
https://data.unicef.org/resources/remote-learning-reachability-factsheet/
Cel puțin o treime dintre școlarii lumii - 463 milioane de copii la nivel global - nu au putut accesa învățarea la distanță atunci când COVID-19 și-a închis școlile, potrivit unui nou raport UNICEF publicat la 27 august 2020, în timp ce țările din întreaga lume se luptă cu planurile școlii. La apogeul blocărilor la nivel național și local, aproximativ 1,5 miliarde de școlari au fost afectați de închiderea școlilor. Raportul subliniază limitele învățării la distanță și expune inegalități profunde în acces. Raportul folosește o analiză reprezentativă la nivel global cu privire la disponibilitatea tehnologiei la domiciliu și a instrumentelor necesare învățării la distanță în rândul elevilor preșcolari, primari, secundari inferiori și secundari superiori, cu date din 100 de țări. Datele includ accesul la televiziune, radio și internet și disponibilitatea curriculumului livrat pe aceste platforme în timpul închiderii școlii.
Tineret și COVID-19: impacturi asupra locurilor de muncă, educație, drepturi și bunăstare mentală (ILO)
Raport și rezumat:
https://www.ilo.org/global/topics/youth-employment/publications/WCMS_753026/lang--en/index.htm
Criza COVID-19 are un efect devastator asupra educației și formării tinerilor. De la începutul pandemiei, mai mult de 70% dintre tinerii care studiază sau combină studiul cu munca au fost afectați negativ de închiderea școlilor, universităților și centrelor de formare, potrivit unei analize a Organizației Internaționale a Muncii (OIM). Potrivit raportului, 65% dintre tineri au raportat că au învățat mai puțin de la începutul pandemiei, din cauza tranziției de la clasă la online și a învățării la distanță în timpul blocării. În ciuda eforturilor lor de a continua să studieze și să se antreneze, jumătate dintre ei credeau că studiile lor vor fi întârziate și nouă la sută cred că ar putea eșua. Situația a fost și mai gravă pentru tinerii care trăiesc în țări cu venituri mai mici, care au acces mai mic la internet, lipsă de echipamente și uneori lipsă de spațiu acasă. Acest lucru evidențiază „diviziunile digitale” mari între regiuni; în timp ce 65 la sută din tinerii din țările cu venituri mari au fost predate cursuri prin lecții video doar 18 la sută în țările cu venituri mici au putut continua să studieze online.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu